BUZDOLABINDA SAKLANILMAMASI GEREKEN 15 ŞEY

buzdolabi

Buzdolabı besinleri saklamak için harika bir cihazdır. Fakat hangi besinlerin buzdolabında saklanması gerektiğini biliyor musunuz?

Bazı besinler sanılanın aksine buzdolabinda saklanmamalıdır. Bu ürünleri buzdolabında saklamak yapısında ve tadında değişimlere ve bozulmamalara neden olmaktadır.

İşte doğru bildiğimiz yanlışlar. Buzdolabına koyduğumzuda bakalım neler oluyormuş bu ürünlere?

1. DOMATES: yapısı ve aroması değişir.
2. BAL:Kristalize olur ve yoğunlaşır, oda sıcaklığında tutulmalıdır.
3. SARIMSAK: filizlenir ve küf üretir
4. KAHVE: Aromasını kaybeder, ve tüm buzdolabı kokusunu kendine çeker.
5. EKMEK: sertleşir ve kurur. Mutlaka dolapta saklayacağım diyrosanız, kağıt bir poşette ve etrafına havlu sararak koyun.
6. ACI SOS: normal bir mutfak dolabında 3 yıla kadar dayanır
7. TAZE FESLEĞEN, KEKİK, ADAÇAYI vb ( taze otlar) : solar, pörsür ve dolap kokusunu çeker.
8. KURU SOĞAN: yumuşar ve küf kokar
9. KAVUN: anti-oksidan özelliğini yitirir.
10. PATATES: aroması etkilenir, yapısı kumsulaşır ve kurur
11. LİKOR: her zaman oda sıcaklığınd atutulmalıdır
12. PİL: aşırı soğuk ve sıcak performansını kötü etkiler
13. ZEYTİNYAĞI: ısıdan ve ışıktan uzakta saklanmalıdır ama yeri buzdolabı değildir. Mutfak dolabının karanlık bir yeri idealdir.
14. BAL KABAĞI
15. OJE

SEBZELERİ SIZMA ZEYTİNYAĞI İLE KIZARTMAK BESİN DEĞERLERİNİ ARTTIRIYOR !!!

 

aterna kizartma blog

EVETTTTT!!! SEBZELERİ SIZMA ZEYTİNYAĞI İLE KIZARTMAK BESİN DEĞERLERİNİ ARTTIRIYOR !!!

İspanya’daki Granada Üniversitesinin yapmış olduğu bir araştırma sebzelerin sızma zeytinyağı ile kızartmanın, sebzelerin besin değerlerini yükselttiğini kanıtladı. Sızma zeytinyağında bulunan ve doğal anti oksidan olarak kabul edilen fenolik bileşikler kızartma işleminde sebzeye geçiyor. Haşlama ve diğer pişirme yöntemlerinde böyle bir kazanım olmuyor.
Fenol bileşikleri bitkiler tarafından üretilen doğal anti oksidanlardır ve yediğimiz birçok bitkide bulunmaktadır. Bu bileşikler bitkileri haşere ve tarım ilaçlarına karşı koruma sağlamanın yanı sıra bitkiye renk ve tat verirler. Biz bu bitkileri yediğimizde bu fenollerden faydalanırız. Anti oksidan olarak kabul edilen bileşikler birçok hastalık riskini de düşürür.
Araştırmacılar patates, domates, patlıcan ve bal kabağını dört ayrı metodla pişirdiler: Sızma zeytinyağında; kızartma, soteleme, haşlama ve zeytinyağlı suda haşlama olarak.. Daha sonra pişirilmiş sebzelerin yağ, nem, toplam fenol oranı analiz edildi. Sızma zeytinyağında kızartılan ve sotelenen sebzelerin yağ oranı beklenildiği gibi yüksek çıktı ancak, toplam fenol oranıda yükselmişti. Haşlanan sebzeler ise çiğ durumlarıyla kıyaslandığında aynı veya daha az fenol bileşenlerine sahipti.
Zeytinyağı kendi sahip olduğu fenol bileşenlerini (antioksidanını) kızartma esnasında esnasında sebzelere geçirmektedir.
Bu araştırma “popular science” dergisinde ve web sitesinde yayınlanmıştır. 

Kaynak:
http://www.popsci.com/fry-away-vegetables-cooked-in-extra-virgin-olive-oil-better-than-boiling

Bir Efsane...

aterna mitology blog 1

" Efsaneye göre, Havva ile birlikte cennetten yeryüzüne kovulan Adem 930 yaşındayken öleceğini hisseder ve Tanrı'dan kendisini ve dolayısıyla tüm insanlığı bağışlamasını dilemeye karar verir. Bu amaçla oğlu Şit'i Cennet Bahçesi'ne gönderir. Bahçenin bekçiliğini yapan melek, Şit'in duası üzerine İyi-Kötü Ağacı'ndan (Bilgi Ağacı) aldığı 3 tohumu ona verir ve öldükten sonra babasının ağzına koyup öyle gömmesini söyler. Adem ölür ve Tabor Dağı yakınında Hebron Vadisine gömülür. Adem'in ağzında yeşeren ve kök salan üç tohumdan Akdeniz ikliminin simgesi üç ağaç filiz verir: Zeytin, Sedir ve Servi… Zeytin "merhametin yağı"nı sağlayacak simgesel bir ağaçtır. Tanrı'nın gazabının sona erdiği müjdesi onun aracılığıyla verilmiştir.

Kaynakça: Ölmez Ağacın Peşinde - Artun Ünsal   "

Diyabet...

aterna diyabet blog

TİP2 DİYABET TEDAVİSİNDE SIZMA ZEYTİNYAĞI TÜKETMENİN FAYDALARI

TİP2 Diyabet hastalığı; vücudun insülin yokluğu/eksikliği/etkisizliği nedeni ile besin olarak, normal miktarlarda alınan karbonhidratların bile işlenememesi sonucu kan şekerinin yükselmesidir.

TİP2 Diyabet, Dünya’da salgın bir hastalık gibi ilerliyor. Bugün itibariyle 300 milyon tanısı  konulmuş vaka var ve 2030 yılında bu rakamın 600 milyona ulaşması bekleniyor.

TİP2 Diyabet riskini düşürmek için uygulanabilecek yöntemlerle ilgili bilgiler oldukça geneldir. Aynı zamanda bu hastalığın tedavisi ve yönetimi de oldukça zordur.

Ancak Biochemical & Biophysical Research Communications Dergisi; 2016 tarihli yayınlanan makalesi ile; son dönemlerde yapılan araştırmalarda sızma zeytinyağının TİP2 Diyabet tedavisinde kullanılmasının ne kadar faydalı olduğunu ortaya koydu.

TİP2 Diyabette; endplozmik reticulum stresi, pankreatik beta hücrelerinin  doğru çalışmamasına neden olmaktadır. Bu makaledeki çalışmada, Sızma zeytinyağında bulunan “tyrosol” isimli antioksidan polifenolik  bileşiğin ise beta hücre disfonksiyonuna karşı koruma  sağladığını ve endoplazmik reticulum stress kaynaklı beta hücre ölümlerini engellediği ortaya konulmaktadır..

Yani sabahları aç karnına alınacak 1 kaşık gerçek sızma zeytinyağının kan değerlerini nasıl dengelediğinin bir diğer kanıtıdır.

Araştırmanın detayını ve yazının orjinal kaynağını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

http://www.oliveoiltimes.com/olive-oil-health-news/benefits-of-olive-oil-consumption-in-type-2-diabetes-treatment/50472

Expanscience

SIZMA ZEYTİNYAĞINDA BULUNAN DMB BİLEŞENİ GUT BAKTERİSİNE BAĞLI KALP VE BEYİN RAHATSIZLIKLARINI ÖNLÜYOR

gut ust

Endocrine Web ‘de Cleveland Clinic de yapılan bir araştırma sonucu yayınlandı. Buna gore “ trimethylamine N-oxide ( TMAO)” isimli bileşen damar tıkanıklığı, kalp krizi kalp ve böbrek rahatsızlıkları ve felç riskini arttırıyor.
Bazı gut bakterileri 2 besin maddesini “choline” ve “l- cartinine” TMA’ya dönüştürüyor. Daha sonra karaciğer enzimleri TMA’yı TMAO’ya çeviriyor. Buradan da kan dolaşımına katılan TMAO kalbi, beyni ve diger organları etkiliyor.
DMB kandaki TMAO seviyes,ini düşük tutuyor . Hatta gut bakaterisinin besinleri TMA ya dönüştürmesinide engelliyor..
Kısaca bu maddeyi içeren besinleri yani kırmızı et, yumurta sarısı, işlenmiş gıda ve karbonhidratları sızma zeytinyağı ile tüketin. Bu ufak değişikliklerin sağlığınız açısından ne kadar önemli olduğunu lab testleri tekrar tekrar ispatlıyor.
http://www.endocrineweb.com/news/diabetes/19488-new-gut-bug-threat-menaces-brain-kidneys-heart